<

فرهنگی

فرهنگ مردم
div class="title">

فرهنگی

فرهنگ مردم

فرهنگی

فرهنگ مردم

فرهنگی

فرهنگی از زنان ومردان دیار زاوه وبی کاری انها .........................

  • ۰
  • ۰
 

 غمگین شکست عشقی با جملات غمگین و سنگین

 

از همان لحظه‌ ی رفتنت

 هر روز کنار پنجره مینشینم

 و تنهاییم را بو میکشم

خاطرت هنوز هم ماندگارترین عطر این روزهای من است

 


حالِ کودکى را دارم

که گفتى همین جا بمان

زود بر می گردم

چند سالى می گذرد جانم

همان جا مانده ام

کودک است دیگر همه چیز را باور می کند

 


گیرم که باران هم آمد

همه چیز را هم شست

هوا هم عالی شد

فایده اش برای من چیست ؟

هوای دل من بی تو پس است

 


ایستاده بودم

هوا سرد بود

رد شدی

نگاهم کردی

هوا سردتر شد

مرا ندیدی و رد شدی

ولی من

هنوز ایستاده بودم

هرروز نگاهت را مرور میکنم

و هرروز

سردتر میشود

 


 

این روزها کسی به خودش زحمت نمی دهد یک نفر را کشف کند

زیبایی هایش را بیرون بکشد

تلخی هایش را صبر کند

آدم های امروز دوستی های کنسروی می خواهند

یک کنسرو که فقط درش را باز کنند

بعد یک نفر شیرین و مهربان از تویش بپرد بیرون

و هی لبخند بزند و بگوید “حق با توست”!

 


دلتنگ شده ام

نمیدانم ! شاید برای تو

یا شاید برای دیروزهایی که باتو گذشت

از اینجا صدایت می کنم

تو از آنـــجا بغلم کن

دلم گرفته

 


باور کن

آنقدر ها هم سخت نیست فهمیدن اینکه بعضی ها می آیند

که نمانند

نباشند

نبینند

و تــو اگر تمامی دنیا را هم حتی به پایشان بریزی

آنها تمامی بهانه های دنیا را جمع می کنند

تا از بین آنها بهانه ای پیدا کنند که بروند دور شوند
که نمانند اصلا

پس به دلت بسپار وقتی از خستگی های روزگار پناه بردی به هر کسی

لااقل خوب فکر کن ببین از سر علاقه آمده، یا از سر  … !

تا دنیایت پر نشود از دوست داشتن هایِ پر بغض

که دمار از روزگارت درآورد !

 


بعد از تو

خیلی سخت خوابم می برد 

مثل دیشب

امشب 

که هرچه تمرکز می کنم صدایت یادم بیاید

نمی شود …

و

آرزو می کنم کاش بودی فقط

اندازه ی یک ” شب بخیر ” کوتاه الکی !

کاش بودی …

 


تو رفته ای …

اما فقط از تو خواهشی دارم

هر کجای این دنیا بودی حتی در آغوش عشقت

هر وقت خوشحال بودی و از ته دل خندیدی

یادت باشد

کاری کرده ای که یک نفر

مدت هاست نمیتواند بخندد

 


نگران

منتظر

تنها

عصبانی

بهانه گیر

این روزها همه ی اینها من هستم

آرامم کن

آرامم کن

 


مادرم میگفت :

به دیوار تکیه کن

ولى به مردها ، نه …!

که دیوار اگر پشتت را خالى کرد

سنگ است و گچ، نهایت سرت میشکند …!

ولى اگر مردى رهایت کرد

دلت میشکند

روح و تمام زندگیت میشکند

و زنى که بشکند

سنگ میشود، سرد و سخت

که نه میخندد، و نه میگرید …!

و این یعنى فاجع ه…!
فاجعه زنیست که از دلداده گى ترسیده

 


آدم است دیگر

گاهی دلش تنگ میشود

حتی برای اینکه نیمه شب یواشکی شماره ات را بگیرد و بشنود

مشترک مورد نظر شما در حال مکالمه با مشترک مورد نظر خودش است

آدم است دیگر

احمق است …

دلش تنگ میشود …

 


شکستن دل

به شکستن استخوان دنده می‌ ماند

از بیرون همه‌ چیز روبه‌ راه است

اما

هر نفسی که می‌ کشی،

دردی‌ ست که می‌ کشی …

 


خیلی سخت

ادای محکم بودن و در بیاری

وقتی تو خودت فرو ریختی

خیلی سخت

به اجبار لبخند بزنی

وقتی تو قلبت گریه میکنی

خیلی سخت همه به خوشبختیت حسرت بخورن

وقتی خودت میدونی کم آوردی

خیلی سخت همه فکر کنن تو خوابی

اما کل شب با بالشتت حرف بزنی و گریه کنی

خیلی سخت زندگی کنی

ولی خیلی وقت باشه که، واسه خودت مرده باشی …

 


من دخترانه هایم را فدای تنهاییم کردم
تو مردانگی ات را به چه باختی ؟ 

عشق ؟!

هوس ؟!

یا گرمای یک نگاه ؟!

 


برایم فرقی نمی کند

که این شهر لعنتی

چقدر ساختمان و خانه و خیابان دارد

وقتی که تو در این شهر

نباشی

من

بـــرج زهـر مـارم

 


رویاهای با تو بودنم را آب بـُــرد

شاید بخاطر

چشــــم تــو بــود که از ســــر دلتـــنگی

در اغوش من

بــرای دیـــگری اشــــک میــریخت

 


 

دلتنگ  که باشم

ساده ترین حرف

اشکم را در می آورد …

یــــــــــاد تــــــــــو که جای خود دارد

 


 

عطر تنت را گم کردم

حرفی نیست

اما همین امروز ظهر کسی از کنارم رد شد که هیچ شباهتی به تو نداشت

فقط عطر تو را زده بود

لعنتی مرا دست می اندازی ؟

یا برگرد یا بوی عطرت را از این شهر بردار و ببر …

 


سکوت شب

می‌تواند دلیلی باشد

برای شروع دلتنگی

درست از همان لحظه‌ ای

که بدانی شنونده‌ ای نیست

برای شنیدن دلتنگی‌ هایت …

  • ۹۷/۰۹/۰۹
  • محمد اسماعیل زاده

نظرات (۱)

  • نگار جهانشاهی
  • خیلی عالییی بود

    ارسال نظر

    ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
    شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
    <b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
    تجدید کد امنیتی